söndag 14 oktober 2007

du och jag, blev ett vi!



jag satt på en sten i skogen
tårarna rann längst mina kinder
jag kände en beröring
något som rörde min axel mjukt
det var din hand
du satte dig på huk
frågade hur jag mådde
mina taggar var utåt
jag visste dina intentioner
du var juh man
du sa:
"jag vill göra dig lycklig"
jag hånskrattade
jag hade hört den förr
du gav dig inte
så jag började tro dig
släppte in dig en bit
du gjorde mig glad,
så du fick komma närmare
trotts tidigare svek från människor
så började jag lita på dig
dina ögon kunde läsa min själ
det enda du gav mig,
var lycka och respekt
jag förstod inte känslorna
visste inte hur jag skulle handskas
med allt
men jag litade på dig
på att du visste
så du fick komma ännu närmare
du tog min hand
viskade i mitt öra
"jag kommer alltid att vara vid din sida"
jag trodde på dig
du trodde på mig
jag föll in i dina armar
tillsammans förvandlades du och jag
till ett VI!

Inga kommentarer: